TOIMITUSEHDOT
Martinex Oy 0557983-2 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Ahvenanmaan tilauksissa pyydämme ystävällisesti käyttämään kauppaa osoitteessa www.martinexshop.com. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin ilman ennakkoilmoitusta.
VERKKOKAUPAN YHTEYSTIEDOT
Sähköposti: asiakaspalvelu@martinex.fi
Puhelin: 050 464 9770
Kirjepostiosoite: PL 46, 21201 Raisio
Käyntiosoite: Kuninkaanväylä 37, 20320 Turku
TUOTTEET JA HINNAT
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuote myydään tilaamishetkellä verkkokaupassa ilmoitetulla hinnalla.
Pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta teknisestä tai inhimillisestä syystä aiheutuneella virheellisellä hinnalla, mikäli kyseessä on selkeä hinnoitteluvirhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena. (Oikeustoimilaki 32§)
TILAAMINEN
Tuotteitamme voi tilata vain verkkokaupan kautta.
Tehdessään tilauksen verkkokaupasta, vakuuttaa asiakas olevansa täysi-ikäinen henkilö. Asiakas sitoutuu ilmoittamaan kaikki vaaditut maksu-, yhteys- ja henkilötiedot totuudenmukaisesti ja vastaa itse siitä, että tiedot ovat oikein ja ajantasaiset.
Alaikäisen tilaajan on pyydettäessä esitettävä huoltajan antama kirjallinen suostumus tilauksen tekemiselle.
Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnolla. Tehdessään tilauksen asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat ja toimituskulut. Tilaushetkellä annettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus, jossa ilmenevät tilatut tuotteet ja hinta.
MAKSAMINEN
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Paytrail (Paytrail Oyj, y-tunnus 2122839-7), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Paytrail-verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Paytrail Oyj. Paytrail välittää maksut verkkokaupalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
MAKSUTAVAT
Verkkokaupassa asiakas voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:
Verkkopankkipalvelut:
Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken
Maksu- ja luottokortit:
Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard. Kortista ja kortinmyöntäjästä riippuen saatat joutua vahvistamaan maksun pankkien verkkomaksutunnuksilla.
Mobiilimaksutavat:
Pivo, MobilePay
Lasku ja Tili:
Tarjoamme mahdollisuuden maksaa tilaus laskulla tai tililuotolla yhteistyössä Avarda Oy:n kanssa.
Lisätietoa Lasku- ja Tili-maksutavoista
Luottoehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot
Laskutuksen yhteystiedot ja asiakaspalvelu
Avarda (Y-tunnus 2594352-3) toimii Laskun ja Tilin luotonmyöntäjänä ja auttaa kaikissa ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa.
Avardan laskutuksen asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9:00-19:00.
asiakaspalvelu@avarda.fi
p. 09 2532 7100
Voit katsoa omat ajankohtaiset osto- ja laskutustietosi Avardan OMAT SIVUT -palvelun kautta. Palvelu on käytössä vuorokauden ympäri ja myös mobiililaitteilla.
TOIMITUS
Toimitukset tapahtuvat asiakkaan valinnan mukaan joko Postilla tai Matkahuollolla. Tilauksen voi myös noutaa varastoltamme.
Tilauksia lähetetään arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on 1–3 arkipäivää. Poikkeustapauksissa (mm. isojen kampanjoiden aikaan) toimitusajoissa saattaa esiintyä viivästymisiä. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Pidätämme oikeuden vaihtaa asiakkaan valitseman toimitustavan kirjepostiksi, mikäli se paketin koon puolesta on mahdollista.
TOIMITUSTAVAT
Nouto Postin pakettiautomaatista:
Asiakas noutaa tilaamansa tuotteet valitsemastaan Postin pakettiautomaatista. Asiakas saa tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä. Pakettien säilytysaika on 7 vuorokautta. Jos paketti ylittää pakettiautomaattiin sopivat mitat, paketti ohjautuu lähimpään Postin noutopisteeseen. Paketin enimmäismitat ovat 60 cm x 36 cm x 60 cm, enimmäispaino 35 kg.
Nouto valitsemastasi Postista tai Postin noutopisteestä:
Asiakas noutaa tilaamansa tuotteet valitsemastaan Postista tai Postin noutopisteestä. Asiakas saa tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä.
Postin kotiinkuljetus:
Posti sopii asiakkaan kanssa toimitusajan.
Matkahuolto pakettipiste tai -automaatti:
Asiakas noutaa paketin Matkahuollon Lähellä-paketin myymäläverkostosta. Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, asiakas saa ilmoituksen tekstiviestinä.
Matkahuolto kotiinkuljetus:
Matkahuolto tuo paketin kotiovelle asti. Jakeluajankohta sovitaan asiakkaan kanssa puhelimitse.
Nouto varastolta:
Asiakas noutaa paketin itse verkkokaupan varastolta osoitteesta Kuninkaanväylä 37, 20320 Turku. Varasto on avoinna arkisin klo 8–16.
TOIMITUSKULUT
Matkahuolto pakettipiste tai -automaatti 4,90 €, yli 49 € tilauksiin veloitukseton.
Toimitus Postin noutopisteeseen 4,90 €.
Toimitus kotiosoitteeseen 9,90 €
Nouto verkkokaupan varastolta 0 €.
VAIHDOT JA PALAUTUKSET
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan tulee ilmoittaa päätöksestään peruuttaa tuote tai koko tilaus esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla (asiakaspalvelu@martinex.fi). Ilmoitukseksi katsotaan myös peruuttamislomakkeen palauttaminen täytettynä yhdessä palautettavan tuotteen kanssa.
Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet veloituksetta. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Myyntikuntoinen tuote on käyttämätön, ehjä ja puhdas. Pidätämme oikeuden hylätä palautukset, joissa tuote ei vastaa myyntikuntoista. Tilauksen noutamatta jättäminen ei vastaa tuotteen peruutusta. Mikäli asiakkaan noutamatta jätetty paketti palautuu meille ilman peruutusilmoitusta, pidätämme palautusmaksusta 15 euroisen käsittelykulumaksun.
Asiakkaan palauttaessa tai vaihtaessa tuotteita, jotka ovat jo toimitettu, pyydämme täyttämään huolellisesti oheisen palautuslomakkeen ja liittämään sen palautuksen yhteyteen. Mikäli palautuslomakkeen tulostaminen ei ole mahdollista, riittää palautuksen mukaan liitettävä vapaamuotoinen ilmoitus, josta selviää asiakkaan yhteystiedot, tilauksen numero, palautettavien tuotteiden tuotenumerot sekä tilinumero mahdollista maksunpalautusta varten.
Palautettavat tuotteet tulee olla pakattuna kuljetuspakkaukseensa tai muulla vastaavalla tavalla. Postin kautta palauttaessa asiakas kertoo kyseessä olevan Martinex Oy:n asiakaspalautus ja antaa sopimustunnuksen 646551. Matkahuollon kautta palauttaessaan asiakkaan tulee käyttää Martinex Oy:n asiakaspalautuskoodia 9524767.
Verkkokaupan varastolle tilatut paketit tulee palauttaa Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen. Näissä toimipistepalautuksissa tulee toimia yllä olevien ohjeiden mukaisesti.
Tilauksen tai palautettujen tuotteiden hinta korvataan asiakkaalle mahdollisimman pian palautuksen vastaanottamisen jälkeen.
Huomioitavaa on, että mikäli alkuperäisen tilauksen summa on oikeuttanut veloituksettomaan toimitukseen ja osittaisen palautuksen jälkeen summa jää alle veloituksettoman toimituksen rajan, lisäämme tilaukselle toimituskulut 4,90 € valitun toimistustavan mukaisesti.
REKLAMAATIOT
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista.
Jos tuotteessa ilmenee valmistus- tai materiaalivirhe, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme käsitellä asian tapauskohtaisesti.
Reklamaatio-oikeudesta huolimatta emme vastaa tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käsittelystä tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä johtuvista vahingoista.
Pyrimme aina ensisijaisesti ratkaisemaan kaikki reklamaatio- ja riita-asiat yhdessä asiakkaan kanssa. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
ALENNUSKOODIT
Asiakkaan saamalla mahdollisella alennuskoodilla saa alennuksen tuotteista vain, kun koodi rekisteröidään ennen tilauksen tekemistä. Alennusta ei voi aktivoida tilauksen hyväksymisen jälkeen. Verkkokaupassa voi käyttää vain yhden alennuskoodin kerrallaan. Alennuskoodia ei voi muuttaa rahaksi.
AINEETTOMAT ELI IMMATERIAALIOIKEUDET
Verkkokauppa sisältää tekijänoikeudella, tavaramerkkioikeudella ja muilla immateriaalioikeuksilla suojattua materiaalia. Pidätämme kaikki oikeudet verkkokauppaan ja sen sisältöön. Verkkokaupan käyttäjällä ei ole oikeutta osaksikaan kopioida, muutoin jäljentää, tallentaa, siirtää, edelleen lähettää, jaella, julkaista, liittää toiseen materiaaliin tai ladata omalle tietokoneelleen millään keinolla mitään palveluun liittyvää materiaalia (mukaan lukien teksti, kuvat, tavaramerkit, logot, grafiikka tai musiikki) ilman oikeuden haltijan nimenomaista etukäteistä kirjallista suostumusta. Verkkokauppaan liittyvien tavara- ja tuotemerkkien sekä yritys- ja liiketunnusten käyttäminen on kielletty, ellei oikeuden haltija ole antanut käyttöön nimenomaista etukäteistä kirjallista lupaa.
Päivitetty 2.9.2024 Raisiossa